lørdag 9. mai 2009

Fjellreven og hans EU-spill

Eu-motstanderes tvilsomme retorikk

Publisert 9 mai, 2009 - 14:04 av Fjellreven

De fleste vet nok utmerket at jeg har deltatt i en rekke Eu-debatter her på forumet, blandt annet.

Det som kjennetegner Eu-motstanderene er at de ikke ønsker debatt og få belyst sitt standpunkt.

Man fører gjerne monolog der man trekker inn elementer som overhodet ikke har noe med Eu å gjøre i det hele tatt.

Et godt eksempel ser vi nå her på Norsk Politikk der en debattant trekker frem begreper som sosial dumping og kriminalitet.

En slik gjennomsiktig retorikk er det ikke bare Eu-motstanderene i Norge som bruker.

Ira gjennom sin politiske fløy SinFein brukte denne taktikken i Irland da de skulle stemme over den nye Lisboatraktaten.

I tillegg trekker man gjerne inn elementer som skaper frykt og usikkerhet. Således stimmulerer man skepsisen.

Slik blir det mye lettere for at man ender på et nei enn et JA!

Har man ikke egentlig en heller dårlig sak når man må bruke slike tvilsomme virkemidler?

Det var forøvrig nettopp dette spørsmålet som fikk meg selv til å gå fra et nei til et klart JA! til Eu.


Syklist
av Ateist den 09/05/2009 - 14:14

Fjellreven (et par uker siden):

Jeg har prøvd meg som syklist i Syd-Europa, i 2 forskjellige land,og kan bekrefte at mens nordmenn i bil viser syklister den lengste fingen på hånda og forteller de styggeste glosene de kan,så er det tommelen og jubelrop som dominerer nedover i Europa........

Eu er ikke så verst det skal jeg si dere.



Tenkte meg...
av Fjellreven den 09/05/2009 - 14:18

...du måtte komme trekkende med den. Den var jo selvskrevet :-)
Men skrev jeg nå at dette hadde noe med Eu å gjøre?
Eller var det bare en hyggelig opplevelse i et Eu-land?


Er du glemsk?
av Ateist den 09/05/2009 - 14:21

"Men skrev jeg nå at dette hadde noe med Eu å gjøre?"

Fjellreven (for et par uker siden):
Ja se ikke bort fra at det kan være en sammenheng her...


Ja men sammenhengen...
av Fjellreven den 09/05/2009 - 14:26

....har ikke noe med Eu i seg selv å gjøre,men betegnelsen Eu som Europa. Fordi Europeere er langt mer høflig enn nordmenn.

Det er ikke noe argument for eller mot Eu selv om du tok det for å være det.

Det er heller ikke noe argument for eller mot Eu å påpeke at Norske fjorder og fjell er et flott skue.

Kverner du mer på dette nå så understreker du bare mitt hovedinnlegg.

Ellers må jeg si at du er dyktig til å lagre og finne svar og innspill i enhver debatt :-)


Europa
av Ateist den 09/05/2009 - 14:39

"har ikke noe med Eu i seg selv å gjøre,men betegnelsen Eu som Europa"

Europa skrives "Europa".

Eu skrives "EU". Det er en forkortelse og skal ha to store bokstaver.


Fjellreven slettet etterhvert tråden sin og skrev toppinnlegget på nytt. Etter en diskusjon med Fjellreven der ble tråden slettet av moderatoren og jeg skrev i Fjellrevens navn:

Hvor ble det av innlegget mitt?

Publisert 9 mai, 2009 - 20:30 av Fjellreven

Hvor ble det av innlegget mitt?

Vi MÅ bli medlem av Eu, ellers får vi bare fingeren når vi sykler!

De som er medlem av Eu synger og danser i gatene døgnet rundt!

Bli medlem av Eu du også!


Her tar du feil
av BmOnline den 09/05/2009 - 20:39 (parodi)

Her tar du feil! En kamerat av meg ble medlem av EU og nå synger han på det siste verset.


Hehehe.....
av Fjellreven den 09/05/2009 - 20:45

:-)


Ja, du
av Ateist den 09/05/2009 - 20:52

Ja, du og BmOnline er noen klovner. Så hva er hensikten med spillet deres? Splittelse i befolkningen?


spis pillene dine JØDE-TROND
av Anonym den 09/05/2009 - 21:03

oppgi korrekt adresse så skal vi sørge for at du umiddelbart får adekvat psykiatrisk pleie og stell og at du tar dine foreskrevne medesiner slik du skal,seng og polstret rom står klart til deg


Og da blandet "Glupingen" seg inn for å si noen ord...

2 kommentarer:

  1. Blablablablablablbablablablablablabblablablablablablablablabla. Silverstein rev ikke byggene sine.

    SvarSlett
  2. Du har kanskje noe informasjon om hvem som kan ha gjort det?

    SvarSlett